31. heinäkuuta 2015

Kadulla






 
Minun piti kertoa teille matkasta Lontooseen ja tavallani sen teenkin. Minun mieleeni jääneet muistot eivät kuitenkaan kerro pelkästään nähtävyyksistä, shoppailuista tai ravintoloista. Glamour ja kimallus eivät olleet läsnä aivan jokaisen nurkan takana.

Mieheni äiti pyysi minua lukemaan vahingossa tilaamansa kirjan katukatti Bobista jo kuukausia sitten. Jumituin kirjaan, tarinaan kodittomasta Jamiesta - sekä hänen kissastaan Bobista. Kirja kannattaa ehdottomasti tilata ja lukea - sen sivuilla viipyy hetki, jota ei saa pysäytettyä.

Meidän oma matka Lontooseen oli vahinko - sellainen monien sattumien summa. Lupaan kertoa kaikesta muustakin tuon mahtavan kaupungin ympärillä, mutta tämä tarina vain vei voiton kaiken muusta. Kirjoittaessani lunastan lupaukseni kuvan Charlielle. Hänen kanssaan jaetun hetken jälkeen minun on mahdotonta ohittaa punaisiin liiveihin sonnustautunutta myyjää.
Big- Issue on lehti, jota kaduilla myyvät kodittomat. Kirjan James ja kuvan Charlie ovat sellaisia.
 
Kuvaa varten Charlie hymyilee teille. Hän kertoi kadulla elämän olevan juuri sitä, mistä lukemani kirja kertoo. Muutaman punnan maksavan lehden hinnalla pääsee yöksi yömajaan, jos tuuri käy. Pitkään juteltuamme halasimme ja lupasin pyytää, ettet ohittaisi koditonta kylmästi - hymysi voi pelastaa kylmän päivän kadulla.
Miehen sanoin, "suuret sydämet eivät tunne rajoja".

 
Minä toivon, että ensi yönä Lontoon kodittomista mahdollisimman moni nukkuu yömajojen suojissa.
 
Jos sinulla on "pehmeämpi sydän" ehkä haluat lukea lisää tästä lehdestä.
Ilona
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihanaa olisi lukea viestisi!