9. toukokuuta 2015

Äiti











Jo tänään vieraaksi tulee äitini ja mieheni äiti. Minun äidilläni on punainen mekko ja olkilakki - kaikki kevään merkit ilmassa. Ovella kädet kiertyvät kaulaani, kuten aina. Äitini kutsuu minua yhä linnunpoikasekseen - on kutsunut aina. Se kertoo ehkä eniten äidistäni. Yhä hän levittää siipensä suojellakseen, minulla on aina paikka valmiina - varmuuden vuoksi, jos tarvitsen suojelijaa elämässäni - olen elänyt aina tietäen tämän.
 
Meidän pieni koti täytyy hetkessä naurusta, puheensorinasta ja laulusta - aina on hyvä hetki lurauttaa - äitini mielestä siis. Oma sydän kääntyy ympäri mieheni halatessa omaa äitiään. Kun ovi painuu kiinni heidän perässään jää lämpö tänne asumaan.
 
Huomenna aamulla esitän nukkuvaa - huolimatta siitä, että olen hereillä. En muka herää edes Neilikka- koiran karvaisen kuonon tökkiessä minua hereille. Vasta silloin raotan silmiäni kun ilmoille kajahtaa kahden miehen kuoron epävireinen onnittelulaulu - herään ;). Tänään korvaani kuiskataan kaunein sana ikinä, minä saan olla äiti. Toivon, että oma lapseni tietää saman - kuin minä olen tiennyt. Äiti rakastaa aina, se valvoo, huolehtii ja suojelee. Ei kulu yhtään päivää, etten kertoisi sitä lapselleni viimeiseksi iltaisin kun peittelen sänkyyn minun oman - linnunpoikaseni.
 
 
Halaus jokaiselle äidille!
Ilona

13 kommenttia:

  1. Niin kauniisti kirjoitettu. <3 Sinulla on selvästi aivan mielettömän ihana äiti, sellainen on suuri onni. <3 Upeaa äitienpäivää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiia - äitini on juuri sellainen - ihana. Suloisinta äitienpäivää sinne <3

      Poista
  2. Kaunista äitienpäivää ja lempeitä toukokuun tuulia!
    Ihanan herkkiä kuvia!

    VastaaPoista
  3. Kauniisti kirjoitettu. Oikein hyvää äitienpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äitienpäivän kauneimpia hetkiä sinne!

      Poista
  4. Samoin hali sinulle Ilona, ihana postaus :)

    VastaaPoista
  5. Ihana postaus - niin lämminhenkinen - kaunis ♡
    Aurinkoista äitienpäivää ☆
    -päivi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kaunein, aurinkoa Päivin äitienpäivään!

      Poista
  6. Maailman arvokkain asia ...olla äiti <3

    VastaaPoista
  7. Ihanaa äitienpäivää sinne vielä näin iehtoopuolella ;) minä olin mammani linnunpoika <3

    VastaaPoista
  8. Äitinä olo on maailman paras lahja niin äitienpäivänä kuin myös jokaisena muunakin päivänä!
    Tänään äitienpäivänä paketista ilmestyi erään Äiti-ihmisen kirjoittama kirja nimeltänsä: Kokonainen! :) Varmastikin koskettavia lukuhetkiä odotettevissa..

    VastaaPoista

Ihanaa olisi lukea viestisi!